Hvem er jeg?
Her på siden kan du blive lidt klogere om hvem jeg er, samt hvilken baggrund jeg har.
Min baggrund
Jeg har arbejdet 17 år i folkeskoleregi, hvor udgangspunktet var børnenes behov og ressourcer.
Jeg har altid haft et positivt syn på de børn, der ikke ”passede ind i samfundets” kasse, og fandt derfor hurtigt i min karriere ud af, at jeg ville videreuddanne mig til inklusionsvejleder.
Mit arbejde bestod i at hjælpe børnene med diagnoser i, at blive mødt på den rette måde i skole og sfo.
Efter en årrække valgte jeg at skifte retning og startede ved PPR (pædagogisk psykologisk rådgivning) i Greve. Her arbejdede jeg som specialpædagogisk konsulent og vejledte forældre, samt skoler og sfo´er i forhold til børn med autisme og ADHD og i tilgangen til børnene, blandt andet ved hjælp af specialpædagogiske redskaber og tilgange.
Efterfølgende skiftede jeg lidt retning og blev familievejleder ved PPR. Her har jeg videreuddannet mig indenfor det pædagogiske område, da jeg gerne ville fordybe mig i arbejdet i hjemmet mellem forældre og børn, så der bliver udviklet et mere positivt samspil i familien. Mit arbejde med familievejledning førte til, at jeg fik øjnene op for uddannelsen som Marte Meo terapeut hvor tankegangen blandt andet er, at se på det positive samspil. En tilgang der tager udgangspunkt i de voksnes positive ændringer, hvilket hjælper barnet og derfor også familien som helhed. Derfor har jeg sidenhen taget den 2 årige uddannelse som Marte Meo terapeut.
Privat:
Jeg bor i Greve med min mand gennem 19 år og vores 2 hjemmeboende børn. Min mand arbejder ligeledes indenfor området som specialpædagogisk konsulent ved PPR i Roskilde kommune.
Jeg er 100% selvstændig og arbejder indenfor et bredt område med udgangspunkt i børn og deres forståelse af det relationelle samspil, som de er en del af.
Læs mine blogindlæg
Styrkelse af samarbejdet mellem forskellige instanser i arbejdet med børn med særlige behov
Styrkelse af samarbejdet mellem forskellige instanser i arbejdet med børn med særlige behovIntroduktion til emnet Et velkoordineret samarbejde mellem tværfaglige instanser spiller en central og meget vigtig rolle i arbejdet med børn. Uanset...
Tålmodighedens rejse: Børn med diagnoser og stresshåndtering over tid
Tålmodighedens rejse: Børn med diagnoser og stresshåndtering over tidIntroduktion til emnet Når børn med diagnoser som autisme eller ADHD udsættes for stress, kan det ende i en langvarig og ofte kompleks proces, at hjælpe dem tilbage til...
Samtaler med børn og unge: En guide for forældre
Samtaler med børn og unge: En guide for forældreIntroduktion til emnet Som familievejleder ved jeg, hvor afgørende effektive samtaler med børn og unge kan være for at opbygge stærke relationer og understøtte sund udvikling. Disse samtaler...
Psykisk sensorisk følsomhed: Sådan navigerer man bedst i det usynlige landskab
Psykisk sensorisk følsomhed: Sådan navigerer man i det usynlige landskabIntroduktion til emnet I en verden, hvor fysiske sanseoplevelser ofte dominerer vores opfattelse af sensorisk følsomhed, kan det psykiske aspekt være lige så...
Fysisk sensorisk følsomhed: Hvad er det, og hvordan forholder man sig bedst?
Fysisk sensorisk følsomhed: Hvad er det, og hvordan forholder man sig bedst?Introduktion til emnet I en verden, hvor sanseindtryk bombarderer os konstant, oplever nogle individer disse indtryk mere intensivt end andre. Dette fænomen, kendt...
Sådan støtter du børn med diagnoser i en tid med mange konfirmationer
Sådan støtter du børn med diagnoser i en tid med mange konfirmationerIntroduktion til emnet Konfirmationen markerer en vigtig overgang fra barndom til ungdom, og den bringer for mange unge, en del af deres første voksne beslutninger. For...
Små stemmer, store budskaber ⇛ At afkode babysprog og tidlig kommunikation
Små stemmer, store budskaber ⇛ At afkode babysprog og tidlig kommunikationIntroduktion til emnet Fra de allerførste gurglen til de første forståelige ord - kommunikationen med et barn er en fascinerende rejse. Forståelsen af babysprog og de...
Særligt sensitive børn ⇛ Hvad karakteriserer dem, og hvordan kan du støtte dem?
Særligt sensitive børn ⇛ Hvad karakteriserer dem, og hvordan støtter du dem?Introduktion til emnet Særligt sensitive børn er børn, der besidder et medfødt karaktertræk kendt som ”høj sensitivitet”. Dette træk er karakteriseret ved en dyb...
Skyggebørn ⇛ Søskende til børn med handicap og forældrenes rolle
Skyggebørn ⇛ Søskende til børn med handicap og forældrenes rolle Introduktion til emnet Familier, hvor et barn har et handicap, står over for unikke udfordringer, der påvirker alle familiemedlemmer. I denne dynamik kan søskende til børn med...
Fast sengetids betydning for dit barns adfærd og trivsel
Faste sengetiders betydning for dit barns adfærd og trivselIntroduktion til emnet Fast sengetid er en afgørende del af børns udvikling og trivsel. Ved at sikre, at børn får den nødvendige mængde søvn, kan forældre og omsorgspersoner hjælpe...